Thursday 29 March 2007

jag hatar torsdagar


Ännu en torsdag går mot sitt slut. Ännu en hemskt lång natt som lider mot fredag. Jag borde ju vara glad, alla andra kontorsråttor därute känner väl att "äntligen snart fredagkväll" men varje torsdag blir jag bara stressad över hur snabbt veckan har gått och att jag en dag kommer att sitta på samma stol framför en skärm och beklaga mig över att jag redan är 35 och undra vart tiden tog vägen. Och var och när min midja försvann. Ikväll åt vi våfflor, inte det mest nyttiga som finns att tillgå, men det var ju våffeldagen i söndags, vilket vi missade. Det där med våfflor är ganska överskattat, när man väl har fått i sig en tvingar man i sig nummer två. Jag förstår varför man bara avnjuter våfflor en gång om året, det är lätt att tröttna på grädden, våfflan och sylten...
Idag sålde jag en annons som jag helst velat slippa sälja. Den utländske mannen ville att en puss och en kram skulle ingå i dealen, vilket jag förstås tog som ett skämt. Men det gjorde inte han. Usch, jobbigt. Sedan har vi den där datamannen som velar fram och tillbaka, en dag vill han vara med, nästa inte. Det handlar om stora pengar och jag vill så gärna få igenom avtalet, men jag hoppas jag aldrig blir så desperat att jag lägger ut mig och lägger in pussar och kramar för att sälja. Blääh för sån´t! Nu ska jag lägga energi på tentorna och inte tänka på snuskiga gubbar.
Adios amiga!

1 comment:

  1. mmmmmm vafflor! det ar tur att jag inte ager ett vaffeljarn. Fast jag haller med om att det bara ar den forsta o mojligtvis andra som ar god sen angrar man sig nastan for man blir sa ackligt matt av gradde.
    Later inget vidare med snuskgubbarna! Man blir sa jakla forbannad pa man som inte kan ta kvinnor pa allvar o behandla dem som jamlika utan maste blanda in massa flort o sexism. Det ska man ju aldrig behova ge efter pa aven om det kan tyckas underlatta i jobbet.
    Jag sitter o vantar pa att Scott ska siesta klart sa vi kan kolla pa en film eller nat. Hoppas det gar bra med tentorna, jag lider med dig som har sa mycket att gora! Kram

    ReplyDelete