Monday 9 April 2007

nu får det vara nog!


Det snöade idag. Jag som redan lagt undan vinterjackan fick snällt ta fram den igen. Kylan har haft sitt grepp om oss hela påskhelgen. Hört ryktas om 20+ nästa helg, men det kan ju inte vara sant. Jag är inte redo för värmebölja ännu, gillar den friska luften, när knopparna brister och att få klä mig i flera lager. Hatar halvnakna kroppar som trängs, svettiga armar som går emot varandra och ölmagar som tittar ut. Kan vi inte bara få tillbaka de normala väderförhållandena? Inget känns vettigt längre. Jag läste min epost på ams idag, gissa om jag haft mycket att göra när jag missar en förfrågan från en arbetsgivare med datum 29/2! Det var ju i den svängen jag var hos dig, fick influensa, jobbade med broschyren och fick ett nytt jobb. Det var en mediabyrå som ville att man skulle arbeta som webbredaktör och skriva texter och designa. Lät verkligen som att jag missade the drömjobb...

2 comments:

  1. Har ni haft sno igen?! Galet. Elsa var forresten val kamouflerad i bilden, holl pa att missa de dar batman-oronen och den lyckliga minen : )
    Vad retligt med dromjobbet! Det ar ju typiskt det dar, forst hander ingenting pa flera manader och sen kommer allt pa en gang istalllet. Men det jobb du fick kanske snart kommer kannas som dromjobbet nar du kommit in i rutinerna mer och kanske far nya uppgifter.

    ReplyDelete
  2. elsa är alltid i farten, svårt att få med henne på bild förutom när hon sover;)

    ReplyDelete