Sunday 20 May 2007

fredagkvall i london city



Hade en jattetrevlig fredagkvall som blev sadar harligt oplanerad. Jag akte in for att mota Scott efter jobbet och promenerade genom en tat strid av cityfolk som var ivriga att lamna en vecka jobb bakom sig. Det ar en sport att kunna rora sig i dessa stressade folkmassor och jag har fortfarande en hel del att lara mig pa det omradet. Vi hade inget direkt mal i sikte, passerade St Pauls Cathedral och vidare upp pa Fleet Street. Dar slank vi in i Old Bank of England som numera ar en traditionell pub. Det ar jattehogt till tak men anda fullt av mysiga horn och balkonger for lite enskilda samtal med sitt sallskap. Inredningen ar pampig och luxuos, som vantat i en bankbyggnad fran 1800-talet.

Efter en snabb ol som kandes harligt onyttig var vi redo for att sluka en stor middag och inte bry oss om nyttigheter eller kalorier. Vi valde att besoka fiskrestaurangen Livebait som vi visste har en originell meny och hog kvalitet. Jag at grillad marinerad tonfisk med salsa, guacamole, sour cream och rostade gronsaker. Det ar nog det narmsta jag som semi-vegetarian kommer en grillad kottbit, smakade gudomligt med mina mexikanska alsklingstillbehor. Drack gott rodvin och bestallde in en ostbricka och eftersom jag ar ett ostfreak sa var det ju bara logiskt att sedan lata en vit choklad-cheesecake smalta i munnen. Mmmmmm det goda, ljuva livet :) Vi hade tankt ga pa bio men med all god mat o dryck i magen hade vi nog somnat innan filmen borjat. Jag overtalade istallet Scott att vi skulle ta en buss hem istallet for den vanliga taxin. Sa vi skumpade hemat i nastan 30 minuter och fick en valdigt billig sightseeingtur istallet. Tyvarr ar det inte sarskilt ofta som vi hittar pa nagot inne i centrala london, men kanske just darfor blir det extra mysigt och spannande nar vi val gor det. Kanns nastan som man akt pa en weekendresa, fast man sover i sin egen sang och far tyvarr gora sin egen frukost.

2 comments:

  1. det lät som att din helg var riktigt lyckad (förutom minglet).

    längtar verkligen efter en weekendresa med god mat och nya möten. och skor...

    jag har söndagsångest. ser inte fram emot måndagen alls.

    ReplyDelete
  2. well, forutom fredagen var det bara lite kramar med boxrarna som var lyckat. helgen bara swischade forbi. usch det ar verkligen hemskt nar man kanner san sondagsangest. hoppas mandagen kan bjuda dig pa nagon positiv overraskning. kram

    ReplyDelete