Friday 8 June 2007

nyfunnen inspiration

Jag har haft tva skona dagar da jag sovit sa lange jag velat och tillatit mig sjalv att ta lite sommarlov fran jobb, studier, traning och andra saker pa min att-gora-lista. Idag gick jag inte upp forran kl 11, men da hade jag ju visserligen varit uppe till 2 pa natten och lyssnat pa musik. Efter en sa lugn start pa dagen kom till slut den efterlangtade stadlusten pa besok och da far man passa pa! Sa det blev en riktig storstadning (i mina ogon) och nu luktar det underbart svenskt har av sapatvattade golv.

Dessutom sag jag under kvallen pa tva olika tv-program som inspirerade mig vidare. Det ena handlade om hur en modebutiksagare fick hjalp att modernisera sin affar som sag hemskt gammalmodig och knokfull ut och det andra om tva stokiga systrar som fick ga i hemmafrutraning (!) och rensade ut massa gammalt skrap ur sina hem. Nu kanner jag starkt att jag vill ta tag i alla mina hogar och stokiga horn. Tror jag maste satsa pa att gora lagenheten mer lattstadad genom att ha det mesta bakom stangda dorrar eller i forvaring sa man inte behover lyfta pa hundra grejer nar man ska damma. Dessutom sag man i tantens modeaffar hur fint det kan bli nar man bara har nagra fa, val utvalda saker framme. Jag har borjat ett "look book"-projekt och klistrar in inspiration fran alla mina gamla inredningstidningar i ett album. Jag har alltid velat gora det pa alla mojliga omraden; mode, foto, illustration, recept m.m. Det ar verkligen inspirerande nar man sitter helt omgiven av bilder pa bara saker man alskar och haftigt nar det blir sa tydligt vad man har for stil, eftersom man tycker man har sa manga olika jamt. Jag onskar att du ocksa fick lite lugn o ro snart sa du ocksa kunde pyssla med sant har : ) Annu battre hade det ju saklart varit om vi kunde gora det tillsammans. Saknar dig har borta! Kram kram

2 comments:

  1. vill så gärna att vi ses snart! kanske en last minute nånstans utan hund och man? ;0)

    lät jättemysigt att bara sitta och klippa och klistra. känner mig lite som ett vrak eftersom jag var tvungen att skriva 4 texter igårkväll när jag kom hem och satt till 4 på morgonen. gäääsp.

    ReplyDelete
  2. Oj! jag som tyckte kl 2 var sent. Forstar att du kanner dig utmattad :(

    en last minute resa pa egen hand vore ju skitkul :) aven om jag saknar elsa ocksa, men hon ar inte lika bra pa att shoppa o dricka vin som vi ar! vore laskigt om hon var det :)

    ReplyDelete