Thursday 26 July 2007

bland torp o grander


En bild till dig som drommer om torp och tradgardsliv :) Jag tog en promenad i de gamla Drothemskvarteren nar jag var hemma i Soderkoping. Stod och fotograferade stockrosor som en turistande japan nar en tonarsgrabb gick forbi och tittade pa mig som om jag var galen. Jag ar inte galen, haller bara pa att bli vuxen ju! Kanske valdigt vuxen... Det blev ett par skona dagar med familjen, aven om de planerade utflykterna fick stallas in pga ostadigt vader. Trakiga sommar, vad haller du pa med! Sol o varme nu tack. Jag hann ocksa med att umgas lite med gamla farmor och hanga med brorsan och hans tjej. Man kanner sig lite utanfor ibland nar man bor sa langt borta och far hora om hur familjen traffas hela tiden, sa det var jattemysigt att fa komma hem och "vara med" lite. Jag hann ocksa med ett mote pa Soderkopings Brunn och besoka en florist for att diskutera brollopet. Jag hade en lang lista med fragor som det var sa skont att fa svar pa, nu kanns det som jag har koll pa det mesta och kan fortsatta bladdra i tidningar och bara njuta av idestadiet ett tag. Det ar helt klart den biten jag ar bast pa :D

1 comment:

  1. skönt att höra att du är på idéstadiet i alla fall ;)!
    du vet att man ska spara energi till sista veckan innan teh big day!

    jag längtar sååå till en egen trädgård! har bläddrat i böcker som väl motsvarar torparens våta drömmar.

    ReplyDelete