Wednesday 4 July 2007

vad ar det som malar o malar och aldrig...


Mitt lilla projekt att mala om vart gastrum har vuxit o blivit ett mardromsprojekt. Jag trodde lite naivt att jag skulle kunna gora det pa en dag, hade kopt en farg som garanterat skulle racka med bara ett lager. Akta dig for de fargerna! Den ar jattesvar att mala med, tjock som klister och det blir alldeles flammigt pa vaggen. Jag malade forst tva vaggar, tva ganger och det sag fortfarande hemskt ut. Sedan akte vi o kopte en annan farg och nu har jag malat de andra tva vaggarna med ett lager men de behover ett lager till. Efter det maste jag sandpappra och sedan mala over de forsta tva vaggarna minst en gang. AAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH!!!! Jag ORKAR inte langre. Det var jattekul o spannande i ungefar 10 minuter. Dessutom ar det bara mitt projekt, Scott gick med pa att kora mig till affaren och handla fargen men dar tog hans ansvar slut. En mycket dalig deal inser jag nu.

4 comments:

  1. hihi, stackas liten:)
    det är så här det känns sedan när man börjar planera bröllop...
    nejdå;) men skönt att ha en uppgift att fullfölja eller hur? Det jobbiga är ju när man aldrig ser något slut på projektet. Jag sommarjobbade som målare i tonåren och längtar inte tillbaka! Kändes som att de somrarna var evighetslånga och färgburkarna tog aldrig slut.

    ReplyDelete
  2. har malat som en galning idag i nagra timmar. imorgon hoppas jag blir sista dagen. maste fa det klart till helgen da vart fosterbarn Nick ska sova over :) Det maste vara ratt bra traning om inte annat, man blir riktigt svettig. Har skitont i axlarna nu. Var dessutom hos kiropraktorn bade i mandags och idag for att jag har overanstrangt en led i nacken. Maste bara fa gnalla av mig lite ;)
    Forresten, det dar med att det ar skont att ha en uppgift att fullfolja, jag har kommit fram till att jag som person inte gillar satta-igang-fasen och inte heller gora-klart-fasen! Det blir ju inte mycket kvar att syssla med hahaha Riktigt irriterande dock att man aldrig kommer igang med allt man vill gora. Sen ar jag sa splittrad jamt sa jag borjar med flera saker pa samma gang istallet for att valja en sak som behover goras och sen avsluta den innan man tar nasta. Finns det nagot sommarlager jag kan aka till o lara mig prioritera?

    ReplyDelete
  3. du får starta ett sommarläger för de som inte varken vill påbörja eller avsluta projekt! fast det är ju ett projekt i sig att samla ihop folk till ett läger...

    ReplyDelete
  4. Ja det ar ju det haha Suck!

    ReplyDelete