Monday 29 October 2007

vintertid


Jag var så trött och seg idag. Natten mellan lördag och söndag var det dags att ställa tillbaka klockan en timme. Känns som att jag skulle behöva ställa om mig också. Trycka på en knapp och vara redo för ännu en måndag. I lördags permanentade jag mig, inget lyckat drag. Blir som alltid lika desperat på hösten och våren, vill göra en förändring och då drabbas alltid håret. Nu ser jag ut som en pudel, en asiatisk sådan. Önskar att jag kunde resa tillbaka i tiden och deleta frisörbesöket. På lördagskvällen var det födelsedagsfest och det kändes som att jag för första gången var den som hade den konstigaste frisyren i rummet, i för sig en annorlunda och främmande känsla. Som vanligt fick D bära hem mig, jag är alldeles för optimistisk när jag går ut med stövlar med 10 cm klack! Igår hann vi med lite julshopping och ett besök på Koh Phangan, the thaihak. Inte speciellt autentisk, mest kanske inredningen för maten var sisådär. Ikväll är maken är ute med jobbet, så jag ska lägga mig tidigt med en sömngivande bok och njuta av lugnet. Elsa snusar i korgen och regnet smattrar mot fönstret. Go´natt.

2 comments:

  1. Men jag tyckte din hostpermanent var jattefin. Det ar battre att vaga lite ibland an att bara ga o fega och vara trott pa sig sjalv. Jag ar ocksa sugen pa forandring, det ar verkligen ratt arstid for att ta nya tag o testa nagot nytt.
    Jag hade ju kompis pa besok i helgen, hon hade borjat sjunga i kor och funderade aven pa att borja dansa lindy hop! Hon har, till skillnad fran oss kanske, en partner som var sugen pa att skaka loss lite till musik :) Det lat i alla fall ganska berikande att ga pa kurser, traffa folk o testa helt nya grejer.

    10 cm klack lat avancerat haha, men kaxigt! Jag har kopt ett par boots med lite klack pa, men en bred sadan sa jag trodde jag latt skulle skynda till jobbet i dem. Sa var inte fallet utan jag led nagot fruktansvart av den ovana vinkeln och allt tryck pa trampdynan. ao ao ao! Far val ga o kopa ett par knallgula foppatofflor istallet :)
    Kram

    ReplyDelete
  2. jag har klippt mig igen, det blev en kortare page och plattång!

    lindy hop verkar vara populärt, en kollega har börjat med det och det verkar hur roligt som helst.

    om du köper foppatofflor... då ligger du illa till lilla damen ;)

    ReplyDelete