Wednesday 25 February 2009

espresso





Bilder: 1. PILA espressokoppar från Habitat. 2. Under a grey sky av tina_manthorpe. 3. Girl with a Pearl Earring av Vermeer hittad hos MrsHappyHousewife.

Vi har gjort som herr Clooney och köpt både maskin och 12 sorters kaffe från Nespresso. Så smidigt att allt är portionsförpackat i små kapslar och kaffet är klart på under minuten. Det som tar tid är att välja mellan alla olika smaker. Och sen kommer beslutsvåndan om man förtjänar lite choklad till eller inte, vilket man oftast gör :) Jag börjar sakta men säkert vänja mig vid att ta en liten espresso istället för att hälla i mig en stor kopp, men mjölken måste vara kvar än så länge. Säkert ett 'fy skäms' i kaffevärlden.



Hittade så fina espressokoppar hos Habitat igår. Det var omöjligt att välja en färg så det fick bli en av varje. Färgskalan passade perfekt med vädret och känslan i London just nu. Grå vinterhimmel och kall asfalt men med en aning vårkänsla och värme i luften. Jag får väl pausa mina vårkänslor lite eftersom jag åker till snön i Sverige imorgon. Ska bli jättekul att träffa vännerna, kolla in mitt nya hus, födelsedagsfira x3 med familjen och äta semlor tills jag somnar!

1 comment:

  1. Ser ett visst färgtema här :)
    Snyggt med jordfärger!

    Nespresso är visst beroendeframkallande, kollegorna var på dåligt humör idag för att kapslarna tagit slut.

    ReplyDelete