Monday 16 February 2009

djur & natur









Kylan griper tag om staden. Vi försökte fly och värmde oss på Naturhistoriska bland hundra barnfamiljer. Det kändes konstigt att inte tillhöra en större flock, men det var bara jag och maken. Vi tittade på Seamonsters i 3D, kommer du ihåg 3D-glasögonen? Väldigt roligt, vore roligare om de gjorde en skräckfilm baserad på den tekniken. Fast då skulle jag nog tänka efter innan jag såg den filmen. Vi spenderade en hel dag på museet, lärde oss på nytt (min biologilärare skulle bli besviken över allt jag har glömt) om den svenska faunan, djuren i naturen och sjöarna. Den interaktiva utställningen Den sinnrika människan var uppenbart riktat till barn, men vi njöt av att testa armstyrkan, våra reflexer och sinnen. Man blir aldrig för gammal för att lära sig något nytt! Nu pågår en utställning om homosexualitet i djurvärlden, bland annat får man se hur det går till när djuren har det "skönt" och exempel på utvalda kroppsdelar. En barnfamilj med två rodnande och fnissande föräldrar stod framför oss och beskådade en valpenis. Barnen stirrade storögt på exemplaret bakom glaset och flickan sa med bestämd röst att hon absolut inte ville veta vad detta var för något!

No comments:

Post a Comment