Wednesday 18 February 2009

lediga funderingar



Det här är min första vecka sen jag slutade på mitt jobb och jag har hittills njutit av sovmorgnar, lugna frukostar med det lilla extra och många inspirerande surftimmar. Har spelat hög musik, övat mig i housewifesysslor och skrivit långa listor på allt jag bör ta tag i. I LOVE listor. Det är det enda som hjälper när jag känner mig stressad o oroad, så fort något är nedskrivet känns det som det är halvt avklarat. Är lite för många punkter på min lista just nu, både roliga projekt och trista måsten, men jag vet inte vart jag ska börja så driver mest omkring o petar lite i allt.

En sak stör mig, att jag inte längre kan unna mig att bara slappa och vara lat som en tonåring, sätta på en film eller bara gå och lägga mig mitt på dagen. Varför ska man bara för att man är vuxen plötsligt känna skuld, misslyckande eller stress när man gör ingenting? Jag önskar jag kunde låsa in mig på det här mysiga rummet jag hittat hos dominomag.com i en vecka. Bara läsa böcker från pärm till pärm och lyssna på radio. Sen får gärna någon komma in med saft och bullar då och då :)

No comments:

Post a Comment