Thursday 5 March 2009

ice ice baby







Vi var på Kungsholmen i fredags och njöt av god mat och dryck. Det var en skön avslutning på en hetsig fredag att äntligen träffa varandra och bara koppla av. Miljön känns väldigt internationell, med ett härligt läge vid vattnet. Tyvärr satt man så lågt vid borden att det var svårt att äta med stil. Min Moules Mariniere var inte alls så delikat som servitrisen utlovat och en del musslor kändes rent av dåliga. Bättre var Fläskkarré Korean BBQ som inte grabbarna kunde låta bli. Som vanligt så tog man något sött efter maten, trots att byxorna skriker neeej! Tiramisun var inte en av de bättre jag ätit, men atmosfären gjorde att man glömde bort det för ett tag. De andra njöt nog också av maten, men alla klagade på att rätterna inte kom in samtidigt så att vi kunde njuta tillsammans. Sedan rullade vi iväg till Absolut Icebar på Nordic Sea Hotel och drack läskigt starka drinkar som fick ögonen att ploppa ur sina hålor.

1 comment:

  1. Haha ja min drink på the ice bar var ju som att dricka tändvätska! Jag rekommenderar alla som är sugna på isbarer att om möjligt testa the real thing i ishotellet i Jukkasjärvi istället. En otrolig upplevelse.

    Jag gillade atmosfären på Kungsholmen, kan tänka mig att det är ännu bättre på sommaren. Synd bara som sagt att maten inte kom in samtidigt, tror det är nästan omöjligt att lyckas med så mycket olika rätter på menyn men iden är ju kul.

    ReplyDelete