Wednesday 18 March 2009

ur mammas gamla album









Det är något visst med Polaroidbilder ändå. Känns inte som motiv eller komposition spelar så stor roll, så länge den där vita ramen finns där. I alla fall är det så för mig, jag är säker på att en professionell fotograf ställer lite högre krav :) De här bilderna har jag lånat ur mammas album (utan att fråga...). De är knappast tagna med Polaroidkamera men har liknande format. Jag älskar att kolla i föräldrarnas gamla album. När jag var mindre satt jag mest och gapskrattade åt deras kläder och pappas polisonger, nu däremot kan jag snarare bli lite avundsjuk. Varför ser allting mycket coolare ut i det förgångna?

Förresten, apropå coola gamla outfits, om någon av er skulle befinna er i London nu på söndag så är ett hett tips att gå till Frock Me! i Chelsea. Det är en jättepopulär modemässa för vintagefantaster och attraherar kändisar som Kate Moss och Kylie. Men man behöver inte vara stenrik för att hitta något där då priserna startar under £5.

Nu tänkte jag gå och sätta mig i solen med en stor kopp kaffe. Det är underbart vårväder här och 15 grader varmt. Påskliljor i full blom överallt som piggar upp. Ha en fin dag!

No comments:

Post a Comment