Thursday 9 April 2009

photoshop

Har suttit med Photoshop idag och testat lite nya grejer. Vilken tur att det finns så många bra och gratis tutorials på Internet nuförtiden. Tänkte jag skulle tipsa om de två jag hittade idag.

1. Behåll del av svartvit bild i färg. Tutorial hittar du hos Carlbom photography.


Mitt första försök blev en grafiskt fin gul rand från tuben.

2. Retuschering - fixa puderhy! Äntligen hittade jag en bra tutorial av Kinga Dukaj.


Slätade ut hyn rätt rejält, tror jag är beroende nu! Man kan sitta hur länge som helst o finjustera för att få det perfekt så varning för musarm. Kunde inte låta bli att testa ovanstående effekt även på den här bilden.

2 comments:

  1. Nu blev man påmind om att jag mååååste lära mig photoshop, verkar finnas så mkt kul man kan göra! :)

    Nu ska jga kika vidare i din blogg.

    Ha det bra i påsk
    //Johanna

    ReplyDelete
  2. Ja man blir aldrig 'klar' med Photoshop, men det är kul att det alltid kommer finnas mer att lära sig. Lycka till och ha en bra påsk du också!

    -Emma

    ReplyDelete