Thursday 2 April 2009

reseminnen



Den här jättefina bilden tagen av fotografen Annika Svenmarck fick mig på riktigt bra humör. (Massor fina bilder på hennes blogg.) När man just kommit hem från en resa vill man gärna börja planera nästa. Och speciellt när ens semester bestod till 90% av regn. Ett mysigt kvällsdopp i Grekland skulle inte vara helt fel. Jag har så många roliga minnen från när Anna och jag ö-luffade där i en månad. Till exempel utflykten på fyrhjuling i bikini, hysteriskt skratt hela vägen ut ur stan, motorstopp uppe i bergen, bogsering av man på Harley Davidson följt av det knepiga projektet 'skaka-av-sig-flörtig-grek'.

Vad mer? Yoghurt med honung och saftiga persikor, svettiga knäveck, snorkling i det stora blå, vitlöksandedräkt från litervis med tzatziki, aloe vera på en klantig solbränna, steniga stigar till orörda stränder. Åh jag klarar inte mer. Ta mig tillbaks. Nu!

No comments:

Post a Comment