Tuesday 14 April 2009

vindsröjning



Igår var vi hos mina svärföräldrar och min man gick igenom alla sina grejer på deras vind. Han var skoningslös och slängde kartong efter kartong, dvs. tills han hittade fotbollsgrejerna :) Tur att vi kommer ha en stor vind så vi kan börja om med kartongsamlandet.

Anyway, kolla vad jag hittade! En gammal bärbar skrivmaskin som höll på att hamna på tippen. Jag älskar min smith-corona de luxe! Hon är så rolig att skriva (läs hamra) på. Det är så charmigt med ljudet från tangenterna och plinget när man nått slutet på raden. Och alla fel som blir när man drämmer till fel bokstav. Jag fantiserar om hur jag packar in den i min gamla rostiga Citroen o knyter till scarfen runt håret för att sen köra ut till en enslig stuga vid havet och skriva på min roman. Men i verkligheten så ser jag fram emot att använda den till att skriva ett brev eller kanske en fin inbjudan. Är det inte lustigt ändå, jag har en sprillans ny macbook och sitter jämt med photoshop, men så plötsligt blir man helt i extas över en gammal skrivmaskin för 0kr istället. Synd att jag inte kan blogga på den bara!







ps. jag kollade på ebay och hittade så många fina skrivmaskiner att jag får lust att börja samla!

2 comments:

  1. Åhh..jag drömmer också om att skriva brev på min skrivmaskin och göra flaskpost utav.
    Såg just en sådan "liten" bärbar på auktion, den var turkos och alldeles underbar. Själv försöker jag sälja in idèen till min kille att börja samla på vintage brudklänningar.

    Vänliga hälsningar
    www.tuvaminnalinn.se

    ReplyDelete
  2. Tycker det låter som ett utmärkt samlarobjekt. Lycka till med övertalningen! :)
    Jag har också sett en underbar turkos skrivmaskin, det vore ju himla fint att inreda med. Ska skriva upp det på min önskelista!

    ReplyDelete