Saturday 18 July 2009

sommarlov med anna


Igår hälsade jag på Anna i hennes sommarstuga och hade en helt underbar dag. Det kändes som att vara nio år och ha sommarlov. Efter att Anna gett mig en privatlektion framför datorn så åkte vi ut på sjön och stannade vid ett perfekt badställe där vi åt smågodis och njöt av värmen. Till slut vågade jag ta steget och ta årets första bad! Underbart när man väl kom i såklart men det blev lite väl tantaktigt velande först. Väl tillbaks i det charmiga röda torpet väntade Jeppes smörstekta kantareller och grillad gösfilé. Vilken hjälte! Han hade dessutom slitit i sex timmar dagen innan bara för att dra upp denna delikatess till fisk. Trist att lämna fårhagar och båtliv bakom sig men ikväll väntar ett fint bröllop ombord på en skärgårdsbåt.

Annas undulat skymtar bakom rutan.
Asko älskar att åka båt och hålla koll i fören.
Anna får ta till årorna.
Iiih jag vet inte om jag vill!
kocken i arbete
Smörstekta sommarkantareller. Sååå gott!
bästa sommarskorna

1 comment:

  1. vad gott med kantareller! har inte lyckats plocka/hitta en handfull ens :(

    ReplyDelete