Friday 24 July 2009

stickverk

I helgen fick jag lära mig att sticka räta stickor av en annan nybörjare. Kan inte säga att det gick så bra, men efter att igår inhandlat garn och googlat lite på hur man stickar så satte jag igång. Hade druckit två koppar kaffe (!) på Vetekatten med Emma och var förstås alldeles hög på koffein, vilket medförde att jag imorse var klar med halsduken till Elsa. Jag stickade på måfå, vet inte vad som är rät eller avig och skapade lite efter känsla eftersom jag inte har lärt mig hur man läser mönster ännu. Blev faktiskt nöjd över resultatet och likaså verkar Elsa glad över den juliga halsduken med klockor/blommor.

hur ska detta gå?

en klocka/blomma på ena sidan och en ögla att trä igenom

viras två varv runt halsen

klockan träs igenom öglan

voila! titta så fin lilla hunden blir!

Bilderna återger tyvärr inte hantverkets fina detaljer ;), men ja, halsduken är hallonröd, nästan lysande.

1 comment:

  1. Vad fiiiint :) Gratulerar till första konstverket. Vilken nöjd kund du ser ut att ha!

    ReplyDelete