Thursday 23 July 2009

vardagar är också dagar

Torsdag. Hur får man en vanlig torsdag att bli en riktigt bra torsdag? Jag spenderade några timmar med andra E och vi satt länge på Café Vetekatten med andra påtårssugna tanter. Vi pratade om hur vi måste styra upp någon form av modern syjunta och pyssla av oss lite. E har hållt sitt nyårslöfte och börjat sticka, jag vill hänga på vågen och börja sy. Efter en tur i affärerna åkte jag och hämtade ut mitt nya pass. Jag ser ut som en tjurig 13-åring och ska fortsatta göra det i fem år till. Great. Kanske kan bli min räddning när 30-årskrisen slår till och jag känner mig gammal.

För att återigen göra denna torsdag till lite mer än vad den var så bestämde jag att vi skulle packa ned middagen och åka till havet. Trots att vädret såg allt annat än inbjudande ut tog vi med filtar, paraplyer och varmt kaffe och åkte mot hamnen i Brevik. Det var riktigt 'musigt' som Mr. skulle ha sagt. Att ligga tätt intill varandra på en klippa och titta rakt upp i himlen och allt man ser är bara vit bomull i oändlighet. Sann avkoppling. Sen var det en himla massa stora båtar som åkte förbi, den ena större än den andra. När Silja Line-båten kom kände jag en stor tacksamhet för att jag satt på berget i duggregn och inte i en bar ombord på färjan. På en torsdag.



No comments:

Post a Comment