Saturday 1 August 2009

skogstokig


J2
Originally uploaded by Linda Berg

Tiden rusar fram och bloggandet har stannat av. Jag har haft fullt upp med roliga besök av kompisar, grillkvällar och inte minst jobb med huset. Vi har haft alla tänkbara personer här som pillat med kablar, element, målat och klättrat bland takpannor. I onsdags när rörmokarna var här och bytte lite rör och ventiler så hörde vi plötsligt hur det forsade vatten och springer in i vardagsrummet för att se Niagarafallet komma ner genom taket. Det var en himla tur att rörmokarna fanns på plats och kunde stänga av vattnet men det hann ju bli fuktskador ändå. Så nu har vi en avfuktare som ska stå och brumma i en vecka minst så vi måste ha tv:n på högsta volymen om vi ska höra.

Idag kommer några kompisar från England på besök till på måndag då svärföräldrarna tar över stafettpinnen och stannar en vecka. Jag känner hur jag håller på att balla ur och stressa upp mig för man vill ju att allt ska vara så perfekt när man har gäster. Jag skulle behöva gå ut i skogen och först skrika ur mig lite stress för att sedan bara lyssna på lugnet och tystnaden. Håller visst på att bli skogstokig för ingenting! I alla fall hittade jag en jättefin bild att illustrera mitt skogstillstånd med. Linda Berg heter fotografen och jag hittade hennes bilder via Flickr.

No comments:

Post a Comment