Monday 7 September 2009

gåva från Greta


Den här fina ringen ska vandra i min släkt i all evighet som det så vackert heter. Den var en gåva till min mormor från hennes svärmor Greta. Det finns klara instruktioner för hur ringen ska vandra vidare; "...äldsta flickans äldsta dotter...om flicka ej finnes äldsta sonens flicka o.s.v. ..." Jag tycker det var en riktigt bra idé Greta fick och jag hoppas att även vår generation kommer att sätta släktklenoder i vandring. Hmm...undrar vad jag skulle kunna tänka mig att skicka vidare och vad jag skulle skriva i brevet?


Snirklig handstil och gott om välsignelser i brevet från Greta.

2 comments:

  1. vilken underbar ide! så det är meningen att du ska ge det till din bllivande svärdotter då eller?

    ReplyDelete
  2. Jag ska ge den till min äldsta dotter förutsatt att jag får en :) Greta själv fick bara morfar så därför fick ringen bli en present till hennes svärdotter.

    ReplyDelete