Tuesday 8 September 2009

rock chock!




Mr. Big spelade på Berns i måndags. Jag ringde till Emma och övertalade henne att följa med på en nostalgikonsert efter att först ha förklarat att det inte var han från SATC som det handlade om. Med låtarna To Be With You och Wild World i tankarna ställde vi oss i den enorma kön utanför Berns. Vi blev väldigt förvånade över att se så många långhåriga killar i svarta tajta byxor med nitbälten och tatueringar på konstiga ställen. Det var då det gick upp för oss att vi inte hade någon aning om vilka andra låtar mr. Big var kända för. Det blev vi snart varse då vi stod längst fram vid scenen och den första riffen kändes som en explosion i revbenen.

Det är så här vi minns mr. Big och inte som en skrålande hårdrockare;

3 comments:

  1. haha ja du, mina trumhinnor och revben har nätt och jämnt slutat vibrera. Men tack för en annorlunda måndagkväll! :)

    ReplyDelete
  2. Åhh! 'To be with you' var min första singel jag köpte. Den låg etta på Åhléns topplista och jag betalade 20 kr.

    LPsingel var det dessutom.

    ReplyDelete
  3. Var det? haha ja jag minns att jag tyckte den var skitbra. Synd att jag inte har någon LP-spelare längre och kan spela mina första plattor. Jag tror min första LP-singel var 'What's the colour of love' med Lili & Sussie!

    ReplyDelete