Tuesday 29 December 2009

dessa mellandagar


Bild från Enjoythaifood.com

Mellandagar, visst låter det lite tråkigt? Något jag upplever är att dessa mellandagar finns även under resten av året. Det är dagar då det varken är toppen eller botten. Mellanmjölk, mellan mens och mens, mellan morgon och kväll... det är skönt ibland, när det bara rullar på i mellanfart.

Jag njuter av dessa mellandagar. Har fått låna en dator så att jag äntligen kan göra ett inlägg här då min dator valde att sluta leva för ett par månader sedan. Jag har flyttat till nya kvarter och här finns det en del japanska, thailändska och vietnamesiska restauranger, vilket har varit underbart när jag tröttnat på julmaten. En rätt som jag ska göra ikväll är denna Tom Yum på olika sorters svamp. Det får en härlig smak av chili, lime och koriander. Värmer gott i den här kylan!

2 comments:

  1. Mmmm...känner igen det där.
    Hoppas du får en nyårsafton och början på de nya året.

    ReplyDelete
  2. Jag hade en riktig ökenhöst. Mådde pest, var på botten. Just då längtade jag som mest efter de mellandagar du beskriver. Dom när man bara finns. När inget speciellt händer, när man inget speciellt känner. När man kan komma på sig själv med att vara vaken, liggandes och inte tänka på något speciellt.

    ReplyDelete