Tuesday 8 December 2009

finaste vinterskorna


via camp comfort

Har just blivit kär i ett par kängor och måste antagligen gråta mig till sömns inatt då jag inte lyckas hitta dem till salu här i Sverige. Någon som sett dem? De kallas i USA för Duck boots eller Bean boots och de på bilden är av märket Sperry Top-Sider som annars gör seglarskor. De finns med varmt foder och vore så perfekta på vinterpromenaderna oavsett om det regnar eller marken är täckt med knarrande snö. Inte så vackra kanske vid första anblicken men bra vinterskor är ju sällan det, tänk curlingkängor, uggstövlar, och moon boots. Vad har ni på era frusna fötter i vinter? Jag behöver tips innan jag hamnar i ett par snowjoggers för vuxna barn.

1 comment:

  1. Du. Jag tror du är något på spåren när det kommer till att varma skor sällan är vackra. Det är nog deras lott att vara fulsnygga?

    Tycker man känner igen stilen från amerikanska filmer. Hoppas du hittar dom.

    Jag visar mina fulsnygga, varmfodrade som åker på när det kommer mycket snö. Eller när det åks till Island.

    ReplyDelete