Tuesday 26 January 2010

hemma från london


Millenium Bridge, London

London var sig likt. Grå himmel varje dag men bra mycket varmare än Stockholm. Vi spenderade först några dagar med släkten i Essex och åt traditionella godsaker som Sunday Roast, Yorkshire Puddings och Fruit cake. I London var vi ute med kompisgänget på restaurang och firade diverse nyheter. Det var två bebisar på gång, två nystartade företag, en nyutexaminerad, två förlovningar och tre stundande bröllop. Phu vilket år! Kvällen slutade tyvärr med nästan en timmes diskussion kring vår nota som två gånger i rad visade på en helt osannolik summa. Det är säkert inte helt ovanligt att de försöker lägga på lite extra och hoppas ingen märker det.

Vi blev uppgraderade till en suite på hotellet med utsikt över Thamesen och Big Ben. Jag åt amerikanska pannkakor till frukost och badade skumbad efter skumbad. Sen växte jag ur mina mammajeans också och känner mig nu större än någonsin! Min svärmor frågade om det verkligen inte var tvillingar därinne och svärmormor hälsade mig med ett (ironiskt) "Hello skinny!"

Vi fick hur mycket bebiskläder som helst varav jag vred mig obekvämt för varje pastellig prinsessklänning och log desto mer mot alla plagg med påsydda björnöron. Jag har svårt för tjejkläder och vill helst bara ha 70-talsfärger och djurmotiv. Kanske för att jag aldrig lekt med dockor utan föredragit mina hundra gosedjur istället. Vi vet ju inte om det blir en pojke eller flicka men det kommer vara fler krokodiler än kaniner i barngarderoben om jag får bestämma!

Tyvärr har min kamera gått och blivit lite sjuk och måste lämnas in på service så det blir inte mycket bilder just nu. Någon som har tips på vart man kan lämna kameror i Stockholm för rengöring och service?

No comments:

Post a Comment