Wednesday 20 January 2010

london och tonårshångel



Imorgon flyger jag, magen och mannen till London för att hälsa på familj och vänner i några dagar. Har ett skrynkligt brev från barnmorskan som intygar att jag inte kommer föda uppe i luften. Ska bli sååå härligt att få komma hemifrån och att återvända till London dessutom. Hotellfrukostar är bland det bästa jag vet så bara en sån sak har jag längtat efter i veckor. Det enda tråkiga är att vi måste vara ifrån Vera :( Hon åkte tidigare idag och det är så sorgset och tyst här hemma.

Jag har laddat iPoden med massa bra musik till resan. Jag älskar att lyssna i hörlurar, det är som om man hör hundra gånger mer nyanser i låtarna och att man sitter på en privat spelning om man blundar. Musiken blir soundtrack till ens liv på något sätt.

Imorgon kommer jag lyssna på Londonbandet The XX. Tror ingen av medlemmarna är ens 20 år och deras musik har beskrivits som grym hångelmusik för coola kids. Jag längtar tillbaks till tonåren när jag ser deras musikvideor och ler lite för mig själv när jag minns tiden jag själv spelade i band. Svår tonårskärlek och mörka nätter... Här är i alla fall en av mina favoritlåtar, Crystalised.

2 comments: