Thursday 28 January 2010

sushi extreme




Bilder från ett sushiställe vi besökte på Okinawa, Japan.

Igår lunchade jag med Elizabeth på en Japansk restaurang jag redan glömt namnet på. Elizabeth är precis som min man helt galen i sushi och kan utan problem äta det flera gånger om dagen. För mig tog det några år innan jag kunde uppskatta det och än idag är det sällan något jag blir sugen på. Men det är ju så vacker mat så jag fortsätter att försöka lära mig älska sushi.

Hittade en bra illustration över sushins vett och etikett. Klicka på bilden för större text!


hittat via swiss-miss.com

Jag tror jag begår de flesta fel som beskrivs i illustrationen ovan. Vilka är du själv skyldig till?

Ni som vill veta mer kan studera hur man beter sig i en traditionell sushibar i den här underbara instruktionsfilmen. "Maa maa maa maa" "Oh toh toh toh" :)

3 comments:

  1. Jag blandar ut wasabin i soyan och jag doppar rissidan i soyan :)

    ReplyDelete
  2. me too och så brukar jag dränka ingefäran däri också! och ibland känns bitarna för stora för att inte bita av.

    ReplyDelete
  3. Ja, gud ja. Jag biter a l l t i d av bitarna.

    Jag är en katastrof helt enkelt :)

    ReplyDelete