Tuesday 29 June 2010

en skön dag

en röd liten cykel
strömma krog - god mat, gott läge
moules frites - med de rätta tillbehören
råbiff - sitter fint efter två timmars massage
bubbel på balkongen

I måndags firades det lite extra. På morgonen hittade jag förutom en väska från Tiger även en röd cykel i klädkammaren. Efter en knapp timme på jobbet kom min käre make och räddade mig från kontorsstolen till förmån för grym massage på Sabai Sabai. Min massös har betonghänder som kan klämma sönder stora män. Det kändes skönt, men inte så avslappnande just då. Sedan fick jag njuta av mina två favoriträtter till lunch; råbiff till förrätt och sedan moules frites med riktigt stora musslor. Att fly jobbet en vardag och sitta i solen och dricka vin mitt på dagen kändes helt rätt. Dagen avslutades med champagne samt jordgubbar på balkongen och sedan min tredje favoriträtt; sashimi och sjögrässallad. För att sushimiddagen skulle bli komplett gav maken mig en spahelg på Yasuragi Hasseludden. Det är faktiskt inte helt fel att bli gammal och bortskämd!

No comments:

Post a Comment