Wednesday 29 September 2010

höstinredning


Här finns höstfärgerna i vackra träpaneler på väggarna, grön sliten sammet i soffan och ett eldrött höstlöv till matta.


Köket förtjänar lite kärlek framöver när vi kurar inne med grytor och svamprätter. Här är en fin kontrast mellan sköra tallrikar uppsatta utan linjer och rustik tung inredning i trä.


Dags att byta från helvitt till helsvart hemma i stugorna. Bjuda mörkret där ute på en jämn match.


Bokhylla med glasdörrar, stoppade möbler och stora, stora bordslampor, det här rummet tar jag rakt av. Speciellt när jag efter ett litet tag upptäcker sammetsgardinerna. På hösten vill jag att allt ska vara klätt i mossgrön sammet.


Den här soffan vill jag provsitta, ni vet liksom studsa upp och ner för fjädringen är så härlig. Sen ska jag läsa alla böckerna jag släpade hem från biblioteket igår. Mobil och dator, ja till och med familjen, får vänta utanför när jag hänger upp skylten Stör ej!

No comments:

Post a Comment