Saturday 18 September 2010

lugg såklart


Tadaa. Nöjd. Frisören och jag var klädda likadant från topp till tå så det nästan blev pinsamt, men båda valde att inte kommentera det. Jag sa hitt' på nåt! och så föreslog hon lugg och lite honungsfärg. Höll på att gå in i varenda lyktstolpe på väg därifrån när jag speglade mig i alla skyltfönster. Jag är ju van att rusa hem och blöta håret efter diverse misslyckade frisörbesök. Nu återstår bara att se om frisyren även fungerar utan plattång och styling en trött vardag.

4 comments:

  1. Gud katten! Snyggaste katten med drömhåret :)
    Och gud vad djupblå dina ögon blev. (Kanske egentligen alltid varit?) Det blir lugg och jeansskjorta hela hösten för dig!

    ReplyDelete
  2. Supersnyggt! Lugg är alltid snyggt, men kanske svårt att tämja ibland. Nu är du riktigt höstfin!

    ReplyDelete
  3. Ja du Emma. Bara så du vet, nu bär du skulden till vad som kan komma att bli den slutliga döden för mitt hår. Efter att ha sett ditt hår dammade jag av plattången igen. *Fraaaaaaaaas* Man riktigt hör hur bra det är för håret...

    ReplyDelete
  4. Usch ja. Får samma känsla när jag använder tången. Frisörerna verkar ju å ena sidan vilja varna för hur dåligt det är för håret men sen drar de alltid fram den ändå när de ska fixa mitt hår. Jag tänker göra ett undantag för luggen men skona resten, annars blir jag snart skallig.

    ReplyDelete