Monday 22 November 2010

hjälp


Det finns tråkigare saker att göra än att förbereda sig inför en New York-resa. En och en halv vecka kvar nu och det börjar pirra lite i magen. Jag behöver tips på saker att se, göra och handla! Har varit där en gång förut så Central Park, Times Square och frihetsgudinnan är till exempel avklarade. Men på vilka gator och i vilka stadsdelar hittar jag det där som bara finns i New York? Vart är bästa fiket, baren och helgbrunchen? Vart hittar man second hand till överkomliga priser? Ni som varit där, vad gillade ni mest? Hoppas någon vill dela med sig och fylla min att-göra-lista.

4 comments:

  1. Nu blir jag såååå avundsjuk.. Trendspana lite åt mig.. Dom pratar "Brigitte Bardot" när det handlar om hår.. Ser du ngt kul, så kan du väl smyga in det här, så jag får lite New York info..

    //Pia (frissan)

    ReplyDelete
  2. Minnan vet! Fråga henne =) Skötn att åka till staterna: lätt avis.

    ReplyDelete
  3. När åker ni? Jag får speeda upp min bröllopsresedagbok på bloggen så vi kommer till NY nångång:)

    ReplyDelete
  4. Minna: Jag åker nästa torsdag. Skynda, skynda med NY-bilderna ;)

    Pia: Jag ska kolla lite extra på det håriga!

    ReplyDelete