Tuesday 2 November 2010

tiny tears make up an ocean


Ibland kan man behöva en riktig gråtlåt och Tiny tears med Tindersticks är en av de vackraste jag vet. Det upptäckte jag när jag var nitton år och låg med brustet hjärta i ett hyrt, spartanskt rum i Spanien och lyssnade på deras skivor om och om igen.

I söndags gick jag en lång och ensam promenad och försökte släppa ut alla tårar som legat och skavt senaste veckan. Jag saknar min Vera så himla mycket. Alla vägar och stigar runt vårt hus är ju liksom hennes vägar och stigar. Allt jag gör vill jag dela med henne. Jag drömde att hon dök upp utanför vår dörr en dag men när hon vände sig om såg jag att det var fel hund. Oftast stoppar jag mig själv när tankarna vill vandra dit, det gör för ont, men till slut måste alla de där tårarna få komma ut. Jag vill inte vara den förnuftiga som gått vidare, jag vill vara hon som gråter och saknar.

Tiny tears make up an ocean

Tiny tears make up a sea
Let them pour out, pour out all over
Don’t let them pour all over me

TINY TEARS - TINDERSTICKS

1 comment:

  1. Jag tror det är bättre att vara hon som gråter och saknar.

    ändå.

    Kram

    ReplyDelete