Thursday 9 June 2011

hur mycket har du lekt idag?


Jag borde verkligen gå och lägga mig. Känns som någon redan dragit ned rullgardinen för ögonen på mig. James har varit duracellkanin idag och vi har lekt non-stop tills jag bara ville lägga mig ner och somna på köksgolvet.  När han skulle sova däremot blev han helvild och stod och skrek i sängen tills trötta mamman sket i alla rutiner och regler och började om från början med lek, kramar och ännu en vällingflaska. Imorgon ska vi på öppet hus på förskolan och det ska bli jättespännande att se alla James framtida lekkamrater och deras föräldrar.

4 comments:

  1. Vad fin han är Emma! Och så välklädd :) Synd att vi inte bor i samma stad, då kunde du kommit på "mina" barnarrangemang.

    ReplyDelete
  2. Ja det är verkligen jättesynd katten! Det är kul nu när James är äldre och man kan börja köpa "kläder" och inte bara massa trikåbodys.

    ReplyDelete
  3. Kom på en grej, eller två, jag glömt fråga. Dels språket, pratar ni både engelska och svenska med honom? Och hur säger du James? Med försvenskat uttal [Jejms] eller engelskt [Djejms]? :)

    ReplyDelete
  4. Yes vi försöker köra på tvåspråkigt så han får höra engelska från pappa och svenska från mamma. Fast ibland tycker jag det är svårt att inte gå över till engelska när vi är alla tre. Och namnet försöker jag uttala [Djejms] (vilken cool stavning förresten, borde vi ju kört på). Det blir ju att tungan slinter ibland och så låter det Jejms :)

    ReplyDelete