Thursday 29 September 2011

nya köksgolvet

Köksgolvet före...
och efter.

Före...

och efter.

Det är inte bara badrummet som får sig ett ansiktslyft hemma hos oss. Nu har vi (well inte personligen) lagt nytt golv i köket och på gästtoaletten också. Det var lite blandade känslor inför den förändringen eftersom vi älskar gamla trägolv och helst hade behållt den stilen. Tyvärr var golvet slipat för många gånger redan och var så nött att stora bitar började lossna. I vintras fick jag till exempel en sticka i foten som var ca 15 cm lång! Den fastnade bara i sockan, men ändå. Det var då någon gång som vi bestämde oss. Jag ville först ha linoleumgolv då det kändes som det kanske hade legat ett sådant här förut. Efter en del research kom vi dock fram till det här som är limmade Hoviplattor. De är gjorda av en blandning av plast och sand. Tydligen kan de bli repiga ganska fort men jag såg det som något positivt då jag vill att de ska se gamla och inbodda ut snabbt. Nå, vad tycks?

3 comments:

  1. ser superfint ut! fick själv ett rutigt golv i år när värden renoverade. först hade de tänkt att bara lägga in en beige linoleummatta men efter lite tjat gav de med sig. är störtnöjd (bortsett från att man ser alla smulor på golvet lättare, men jag har köpt en handsop som jag tar ett varv med en gång om dagen).

    ReplyDelete
  2. Jamen herregud vad konstant skräpigt det ser ut. Nu inser man hur många synder gamla golvet gömde! Idag ska jag ut och leta någon bra städgrej att göra daglig avsopning med.

    ReplyDelete
  3. Så fint det blev! Får fira med kaka att smula ner golvet med :)

    ReplyDelete