Monday 23 January 2012

hårresande #fyndig rubrik






Istället för att klippa mig i fredags, satsade jag på att förlänga håret! Istället för självporträtt illustrerar jag det med foton på andra tills jag lärt mig att hantera mitt hårSVALL. Det är en så speciell upplevelse när man inte haft långt hår sen man var riktigt liten, och egentligen då bara testat halvlångt. Man vet inte hur man ska röra sig eller vart man gör av det. Ska det vara under halsduk och krage eller drar man ut det? Torkar man det utsläppt eller uppsatt? Dumma frågor, jag vet! Men jag är total nybörjare. När jag lämnade salongen gick jag in och provade kläder i en butik. Fick öva på det där momentet när man lyfter håret över tröjkanten. Jag njöt av att känna håret mot ryggen. Kände mig så otroligt tjejig, vilket kommer ta ett tag att vänja mig vid. Har inte lyckats få till de där mjuka härliga lockarna jag hade i fredags utan har pendlat mellan cocker spaniel-öron och ett yvigt, statiskt burr. Fortsättning följer...

No comments:

Post a Comment