Sunday 22 April 2012

måndagar...

Den här veckan har känts evighetslång och utan slut. Jag jobbade hela förra veckan till tio på kvällarna och helgen spenderades i ensamhet med svajande tankar och mer arbete. När den andra andningen väl kommer igång så känns det som att man inte kan sluta förrän man stupar. 2 timmars sömn senare och måndagsmorgon kl. 7 på kontoret, klockan tickar och jag dubbelkollar för tjugonde gången att kvartalspresentationen är ok innan den ska ut i sändning. När rutan slocknar och frukosten intagen så börjar hjulet rulla på nytt och på kvällen sitter jag ensam i sängen och stirrar ut i tomma intet, kroppen vill inte sova. Tisdag: tänker att 7 km i skogen ska göra underverk, men inte. Onsdag: maken tar med mig på middag med alldeles för mycket vin och en pratglad Michael Bublé. Torsdag: lunchdejt på Cafe Egoiste, snuskigt dyr sallad och franska servitörer som inte kan kommunicera. Dags för jordgubbar och champagne, klockan är bara 16 och jag ser suddigt och tänker luddigt. Fredag: jag tar mig i kragen och rensar ut skogarderoben på kontoret, 10 par skor har trängts om utrymmet, men nu får 5 stanna kvar och vara mina trotjänare. Mina favoriter som alltid fungerar och kramar mina fötter med kärlek; ballerina från Tory Burch, höga pumps från Tiger, tantpumps från Ecco och mina loppisfynd med snörning från Wera för 30 kronor. På kvällen när jag kommer hem så har maken lagat lammkotletter, städat och köpt en Zinfandel från Napa Valley som är så saftig och smakrik att jag bara smälter. Lördag: middag hos ett par glada vänner som är alldeles bruna och fina efter en semester i Mexiko. Nu vill jag också simma med havssköldpaddor. Vi kommer hem vid 2 på natten och jag vaknar på söndagsmorgon kl. 6. Tar en långpromenad och försöker rensa tankarna. Njuter av en lunch med en vän från barndomen, blir irriterad på mig själv för att jag bara pratar jobb. Måndag snart igen och jag undrar om jag kommer att få en hel natts sömn. Usch för måndagar!

No comments:

Post a Comment