Monday 10 September 2012

skön helg

Den här helgen har varit så skönt avslappnad och utan egentliga planer. Maken skulle egentligen springa Sickla loppet, men var fortfarande lite sjuk så istället blev vi ompysslade och glatt serverade en trerätters middag hemma hos ett par vänner som bara dagarna innan undrade om vi hade tid. Lustigt det där när man ska försöka planera in en träff, det brukar alltid vara fulltecknat i kalendrarna och alla är bokade tre månader framåt. På söndagen hamnade vi oplanerat i Aspudden på 2 km loppis och jag fyndade en värmande fårskinnskappa och pälsmössa till den snart stundande vintern. Och helgens höjdpunkt var en helt fantastisk film som fick mig att skratta högt, gömma mig och som rörde mig till tårar. En oväntad vänskap. Se den. Publiken satt kvar tills det att eftertexterna slocknade och vi kramades om av mörkret.

1 comment:

  1. Såg även jag filmen i helgen. Vilken underbar film,den bara växer och växer..

    ReplyDelete